U bent een hardwerkende ondernemer, u doet u best om uw hoofd boven water te houden. Het aantal bezoekers loopt terug en dus ook uw omzet, om u heen in de binnenstad ziet u dat er winkelpanden leeg komen te staan. Iedereen roept dat is het gevolg van de economische crisis en de toenemende aankopen via internet. Maar is dat echt de oorzaak? Of hebben we iets over het hoofd gezien? En één nog belangrijkere vraag: Wat kunnen we doen om dit te doorbreken?

Parkeer- & mobiliteitsgedrag, wat is dat eigenlijk en wat weten wij hierover? Is het wel nodig hier iets over te weten? En zo ja, waarom dan, wat kunnen we met deze kennis?

Eigenlijk begint het, nog een stapje eerder, bij de behoeften van mensen, de behoefte om iets te kopen of consumeren. Hoe bepalen mensen nu waar ze hun aankopen doen? Doen ze dat via het internet, thuis vanaf de bank of kiezen ze ervoor om naar een winkel te gaan, zodat ze het ook kunnen vasthouden, voelen, passen of uitproberen. Dit wordt bepaald door de consument en zijn achtergrondkenmerken (vraag) aan de ene kant maar voornamelijk door de attractiviteit van het aanbod aan de andere kant. De aantrekkelijkheid van het aanbod wordt mede bepaald door de mate van bereikbaarheid van dat aanbod. Waarbij de afstemming van het aanbod op de vraag van cruciaal belang is.

Om het aanbod, waar bereikbaarheid en dus ook parkeren onderdeel van uitmaken, aan te laten sluiten bij de behoeften van de consumenten, is het belangrijk dat er inzicht is in deze behoeften. Door te begrijpen wie je consumenten zijn en inzichtelijk te maken wat hun aankoopgedrag en parkeer- & mobiliteitsgedrag is, kan het aanbod optimaal afgestemd worden op hun wensen en behoeften. Alleen dan, creëren we weer aantrekkelijk centra, waar mensen graag naar toe komen en verblijven.

Herkent u dit en wilt u hier graag eens over van gedachten wisselen of bent u geïnteresseerd in wat TOGETHER voor u kan betekenen, neem dan contact op

 

 

 

TOGETHER with DATA

Nieuwsgierig naar het pilot project "TOGETHER with DATA"?

Lees meer...

Wat doet Together nog meer ...

Dagmar Severens

Ik ben Dagmar Severens en werk inmiddels ruim 13 jaar met veel plezier en enthousiasme in de Parkeerwereld. 

Mijn eerste kennismaking met parkeren was in mijn job als marktanalist bij Q-Park. Aangezien dit zo goed beviel, besloot ik mijn carrière voort te zetten als parkeeradviseur bij Grontmij Parkconsult. Om mijn kennis en ervaring binnen het parkeervak nog verder te verbreden, ben ik vervolgens aan de slag gegaan als parkeeradviseur bij Spark.

Ik bleef echter dromen van iets moois voor mijzelf beginnen. Ik heb het voorrecht om mijn droom nu uit te laten komen in de vorm van TOGETHER, een Advies- en Onderzoeksbureau op het gebied van Parkeren & Mobiliteit.

Neem contact op